marți, 9 iunie 2009

36 hours to "GO" !


...pregatiri, impachetari (unii dintre noi), mici emotii, mici indoieli, tras cu ochiul in vreun manual de navigatie - ca inainte de examen cand ai senzatia ca nu mai stii nimic si incerci disperat sa "inghiti" cateva definitii (adica eu).

Pe scurt povestea a inceput cam asa: in vara anului trecut, in timpul unei vacante in insula Corfu am descoperit o lume idilica si aparent inacesibila - yachting-ul, sau mai corect si romaneste spus: iahtingul. Evident ca a fost suficient sa "gust" din acest miraj si nu dupa multa vreme mi-am dat seama ca nu mai concep un altfel de concediu decat pe mare acompaniat de pescarusi si delfini si intr-o cat mai mare independenta - adica fara skipper sau echipaj angajat. In toamna trecuta m-am inscris la scoala de navigatie iar dupa o luna sustineam examenul de navigatie (categoria C+D). Apoi a venit iarna, timp in care n-am avut altceva mai bun de facut (la gura sobei) decat sa citesc si sa-mi imaginez traseul din vara urmatoare. In decembrie am trimis o cerere unei companii grecesti de yacht charter si am reusit sa rezerv un foarte nou si elegant Oceanis 40.
Primavara a sosit, insa a fost destul de ocupata, astfel incat n-am reusit sa ies pe Marea Neagra decat de trei ori, dar din fericire chiar in timpul Regattei Regina Maria. Evident instructorul meu a clatinat dojenitor din cap cand i-am spus ce am de gand: doua saptamani din Atena pana in Santorini si retur, cu familia, pe un iaht fara skipper angajat.
Am trecut peste asta si am trecut si peste remarcile cunoscutilor care au considerat incursiunea mea drept o nebunie. Lipsa unei traditii in domeniul navigatiei in tara noastra ii face pe multi sa considere iahtingul drept o nebunie, desi in realitate e mult mai periculos cu masina pe autostrada decat un traseu cu iahtul intre doua insule (sau mai multe). In plus, presa din romania si reporterii de doi bani in goana dupa senzational au plasat in mod total eronat acest sport in sfera elitista.

4 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. am vrut sa-mi sterg commentul cu totul dar se vede treaba ca nu ai setarile finalizate;) am vrut sa-l sterg ca sa comentez mai amplu, de genul: lucrurile mari se fac cu (un pic de) nebunie, cu cit stai sa cugeti mai mult asupra unei actiuni cu atit ea isi pierde inefabilul, uneori e bine (mai ales cind vrei sa te distrezi) sa fii impulsiv, etc etc. acum nu-ti mai spun decit: scoate "sponsorii" aia de acolo ! :)))) ca si denumire, evident.. si scoate si setarea aia cu "finlandeza" din commenturi ! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. gata Sefa, m-am conformat (macar in parte, adica atat cat m-am priceput). stiu, sunt un pic ruginit, eu - internaunul de odinioara...
    sa-l inveti pe ala micu' (nu dam nume ca suntem pe "public") sa zica "iaiu e pe iaht" pana vin, OK ?

    RăspundețiȘtergere
  4. :)sa vedem...deocamdata isi ia cite o plasuta si zice "pec a iaiu"

    RăspundețiȘtergere